Tokmanni hymyilee muttei palvele

Kävin eilen Tokmannilla täyttämässä pari kaasupulloa (koska Puuilo oli jo mennyt kiinni). Vaikka henkilökunta oli ystävällistä, niin myyntiprosessi pissi pahemman kerran. Kuinka monta virhettä löydät?

Lampsin aluksi suoraan kassalle ja kerroin haluavani kahden 13 11-kiloisen pullon täytön. Kassa mietti että onkohan niitä ja kysyi kaverilta, joka ei myöskään tiennyt: ”viikolla niitä tuli, pitää tarkistaa”. Ehdotin maksavani samantien, jottei tarvitse rampata ees taas kuin siinä epäonnisessa tilanteessa, ettei kaasua tosiaan ole (joka ikinen kerta joka ikisessä kaupassa kaasua on AINA löytynyt – kun kaasunkulutus on pahimmillaan 5-6 pulloa per viikonloppu niin jokunen pullo on tullut täytettyä), mutta se ei tullut kuuloonkaan. Haloo Tokmanni, mikä siinä hyvittämisessä olisi ollut niin hankalaa?

Lähdimme siis kohti puutarhaosastoa ja kuinka ollakaan, kaasua oli varastossa toistakymmentä pulloa. Ehdotin maksavani kaasut puutarhaosaston kassalle, mutta sepäs ei TIETENKÄÄN ollutkaan mahdollista, koska ”lappu missä on kaasunhinnat on ykköskassalla”. Siis puutarhaosastolla, jonne kaasu todennäköisesti halutaan maksaa, ei ollut kaasunhintoja, vaikka henkilökunta tiesi missä hintalappu on! Minäpä siis marssin koko helkutin hehtaarihallin läpi kohti kassoja ja maksoin siellä kaasut.

Kassalta selvittyäni ajoin auton puutarhaosaston kupeeseen ja kuitin tarkastuksen jälkeen alettiin vaihtaa pulloja. Myyjä nappasi tyhjät pullot autosta, mutta sen sijaan, että olisi nostanut täydet kyytiin, hän totesi kuin pisteenä iin päälle: ”saat varmaan nuo pullot nostettua kyytiin itsekin niin minä vien nämä pois, on tässä tänään jo tullut aika paljon nosteltua”.

Puuilo please, pitäkää putka auki edes kahdeksaan!

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *