DISC-profiili auttaa tunnistamaan asiakkaan

DISC on erinomainen työkalu myyjälle. Vaikka myyntiprosessi olisi kuinka hyvä tahansa, ei sitä pysty hyödyntämään kunnolla, ellet tiedä minkälainen asiakas sinulla on.

On äärimmäisen tärkeää, että tunnistat asiakkaasi ja tiedät tarkalleen millä tavalla hän ostaa. Tähän hyvät lääkkeet saa perehtymällä DISC analyysiin. Tunnistamalla persoonatyypin, ymmärrät toista paremmin ja pystyt mukautumaan tilanteeseen.

Punainen

Punainen hallitseva johtaja persoona pystyy tekemään päätöksen itse vaikka heti. Kauppaa tulee, kun olet vakuuttava ja näytät, että tiedät mistä puhut. Älä jaarittele jonninjoutavia, kun asiakas on jo valmis tekemään kauppaa!

Sininen

Sininen on analyyttinen insinööripersoona. Hän tekee todennäköisesti kaupan vasta sitten, kun kaikki yksityiskohdat on käyty rauhassa ja täsmällisesti läpi. Päätöstä mietittäessä on hyvä nukkua yön yli. Ja päätöksen pitää vaikuttaa järkevältä.

Keltainen

Keltainen ilopilleri pyrkii vaikuttamaan itse ja innostuu, kun kerrot hänelle jostain uudesta, ja suunnittelette pakettia yhdessä. Tärkeintä on että hyvä fiilis säilyy, koska kauppa syntyy hyvällä tunteella.

Vihreä

Vihreä kaveri on vakaa ja varovainen. Hän tekee päätöksen rauhassa, ja mieluiten niin, että joku on tukemassa ostopäätöstä.

Tunnista asiakkaasi

Kun tunnistaa asiakkaan DISC-profiilin, niin se näkyy tuloksissa. Samalla säästetään aikaa, ja vältytään menettämästä potentiaalista kauppaa.

Asiakas maksaa palkkasi, joten on tärkeää että ymmärrät häntä. Suosittelen tutustumaan aiheeseen tarkemmin, hyviä vinkkejä löytyy mm. kirjoista. Idiootit ympärilläni ja 100 Faktaa myynnistä

jesse-karjalainen

Huippumyynnin vieraskynää käytti tällä viikolla Jesse Karjalainen, Aurinkovarma Oy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *