Huippumyynti ottaa mielellään hoitoon tapaamisien sopimisen. Soitamme reippaasti läpi prospektilistasi, kerromme miksi asiakkaan kannattaa tavata sinut ja lähetämme sinut valmiiseen pöytään. Uusasiakashankinta ei koskaan ole ollut näin helppoa!

Puhelinkontaktointi ei ole huhuista huolimatta kuollut, eikä pelkän inboundin varaan voi jättäytyä. Jos asiakas ei ole vielä itsekään tajunnut tarvitsevansa palvelua, on ainoa keino kertoa siitä hänelle. Halutessasi homma hoituu avaimet käteen periaatteella, eli sinun ei tarvitse kuin kertoa keitä suurin piirtein tavoittelet asiakkaiksesi ja me hoidamme loput.

Huippumyynnin vahvuuksia tapaamisen sopimisessa ovat:

  1. Tapaamisten taso. Sovimme tapaamiskriteerit, jotka tapaamisessa tulee täyttyä, tai tapaamista ei sovita lainkaan. Kalenterissa ei ole turhia kahvitteluhetkiä.
  2. Toteutumisprosentti. No Show -prosentti on erittäin pieni. Asiakkaat tulevat tapaamiseen hyvin valmistautuneina ja valmiina ostamaan.
  3. Nopea reagointi. Mikäli lista ei toimi, emme soita sitä robottina läpi, vaan ehdotamme muutoksia.

Buukkausprosessi

Uusasiakashankintaa ei kannata tehdä projektiluontoisesti vasta sitten kun myyjillä ei ole keille myydä, vaan sitä kannattaa mieluummin tehdä pitkäjänteisesi koko ajan. Yritysasiakkaiden ostoikkunaan osuminen on tuuripeliä, jos aikaa on käytössä vain viikosta kuukauteen.

Kokemuksemme mukaan paras tapa toimia on:

  1. Kerätään prospektilista
  2. Soitetaan ja kartoitetaan asiakkaan tilanne, sekä sovitaan tapaamiset
    • Asiakastiedot pidetään ajan tasalla
    • Tapaamisajat varataan suoraan kalenteriin
    • Ei huonoja tapaamisia, koska selvitämme asiakkaan tilanteen ja onko tapaamisesta hyötyä molemmille.
  3. Toistetaan säännöllisesti
    • Luodaan asiakassuhde ja luottamus yritystä kohtaan jo ennen tapaamista, ei tavata “väkisin”
    • Soitetaan oikeaan aikaan, kun ostoikkuna on auki
    • Päivitetään prospektilistaa säännöllisesti

Lopputuloksena saat säännöllisesti haluamasi määrän uusia prospekteja ja maineesi potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa vahvistuu asiallisen yhteydenpidon ansiosta. Kun tarve syntyy, prospekti tietää keneltä tilata.

“Huippumyynti sopi meille etätapaamisia laajentaessamme vuosikellotyökalun myyntiä Suomeen. Tapaamisten taso osoittautui erinomaiseksi, ja asiakkaat olivat hyvin valmistautuneita ja palvelustamme kiinnostuneita. Peruuntumisiakaan ei käytännössä ollut, joten päätös yhteistyön jatkamisesta kävi helposti.”

Maiju Vinni Jacobsen, Plandisc Aps