Oivalluksia myyntiäsi vauhdittamaan – aina maanantaisin torstaisin!

hyvä myyjä pärjää aina

Hyvä myyjä pärjää aina

Elämä on harvemmin pelkkää myötätuulta. Asiat etenevät harvemmin suunnitellusti ja joskus sitä itseäänkin osuu tuuletimeen. Edes myyjillä ei elämä ole ...
Excel -soittolistan hallinta

Excel soittolistan hallinta

Viime viikolla blogissa käsiteltiin soittolistan perusteita. Tässä jutussa sukelletaan syvemmälle Excel-soittolistojen maailmaan, joten jos aihepiiri ei ole tuttu, kannattaa ehkä ...
Millainen on hyvä Excel - Soittolista

Millainen on hyvä Excel -soittolista?

Toimiva CRM-järjestelmä on myyjän paras ystävä. Mikäs sen mukavampaa, kun helppokäyttöinen järjestelmä pitää asiakastiedot hyvässä järjestyksessä ja muistuttaa sovituista tekemisistä! ...

Huippumyyjä Aaron

Minua on aina kiinnostanut myynti jo nuoresta asti, ja siitä syystä päätin vuonna 2020 etsiä oppisopimuspaikkaa myynnin alalta, jotta saan ...

Parempi puheluiden vastausprosentti

Puhelinmyyjien joukkoon mahtuu monenmoista tallaajaa. Kaikenlaiset hakemistohuijarit ja vitamiinitrokarit vaikeuttavat rehellisen myyjän työtä, mutta onneksi muutamalla pikku asialla on helppo ...
Puhu asioista jotka kiinnostavat asiakasta

Puhu asioista jotka kiinnostavat asiakasta

Myyjien perushaaste ja pahin kaupan este on itsekeskeisyys. Myyjä puhuu itsestään, yrityksestään ja tuotteestaan keskittyen asioihin, jotka kiinnostavat häntä itseään; ...

Vastuullinen puhelinmyynti osa 2

Vastuullinen puhelinmyynti -sarjan toisessa osassa keskitytään tietosuojaan sekä myyjien palkkauksen reiluuteen. Aloitetaan tietosuojasta, joka viimeistään Vastaamon tumpeloinnin jälkeen on noussut ...

ESG & vastuullinen puhelinmyynti

Vastuullisuus on päivän sana. Nimihirviö ESG lienee jo useimmille tuttu, eikä liike-elämässä oikein pärjää ellei toimi vastuullisesti. Suurimmille yrityksille tuli ...

Myyjän sykli

Myyntityö on syklistä. Kauppamäärä vaihtelee jokaisella myyjällä alasta ja kokemuksesta riippumatta. Tavallisen syklisyyden rinnalla vaikuttaa pidempi, vuosikausien tai -kymmenien mittainen ...

Kuinka kieltäytyä oikein

Viime viikolla blogissa neuvottiin käyttämään sanaa EI. Juttu poiki palautetta siitä, kuinka kieltäytyä kohteliaasti. Tässä kolme vinkkiä kieltäytymiseen. Kolme tapaa ...
Opettele sanomaan ei

Opettele sanomaan ei

Kieltäytyminen on joskus hankalaa, ja myyjällä vaikeuksia tulee kenties tyypillistä useammin. Tässä jutussa keskitytään muutamaan tilanteeseen, jossa kannattaa sanoa EI ...

Myyjän ahdistus

Ahdistus on nykyajan ikävä muoti-ilmiö. Tuntuu, että joka toista tuttavapiirissä ahdistaa tai jopa masentaa. Toisaalta kun ympärillä tapahtuu koko ajan, ...