Oivalluksia myyntiäsi vauhdittamaan – aina maanantaisin torstaisin!

Sinua viedään kuin litran mittaa!

Edellisessä blogissa lupasin palata tähän kuuluisaan sanontaan, että jotakuta "viedään kuin litran mittaa". Sanonta juontaa juurensa vuosisatojen ja –kymmenien taakse, ...
Read More

Kyllä sinun kannattaa!

Onnistunut myynti on kiinni pienistä asioista ja sanoista. Tämän oivalsin, kun minua kerran vietiin kuin sitä kuuluisaa litran mittaa.  (Siitä ...
Read More

Mitä jos en usko myymääni tuotteeseen?

Lähes jokaisessa myyntikoulutuksessa nousee esiin yksi kysymys: mitä jos en itse usko myymääni tuotteeseen? Vastaus on yksinkertainen: jos et lainkaan ...
Read More

Ole siellä missä asiakkaasikin ovat

Hieman toivomisen varaa jättäneen asiakaspalvelemattomuuskokemuksen seurauksena poikkesin nälkäisenä ensimmäistä kertaa ikinä yksin syömään huoltoasemalle. Ilmeisesti poikkesin jotenkin ihan tavanomaisimmista huoltamon ...
Read More

Laskutuslisä ottaa kupoliin

Moni yritys haluaa säästää kuluissa ja koittaa siksi saada asiakkaitaan sähköisen laskutuksen piiriin. Käytännössä ”kannustus” toteutetaan niin, että eräänä päivänä ...
Read More

Pienet asiat ratkaisevat suuria asiakaspalvelussa II

Tavallinen perjantaipäivä tavallista paremmassa ruokakaupassa. Olin ollut esittelemässä asiakkaan tuotteita ständillä useamman tunnin ajan, ja ihaillut etäältä kassahenkilöiden ripeätä ja ...
Read More

Lisäkauppaa saa kun kysyy

Perusmyyjä ei uskalla myydä Perusmyyjä (Venditor communis) on siitä hauska eläin, että se toimii usein vaistojen varassa vailla järjen hiventä ...
Read More

Pienet asiat ratkaisevat suuria asiakaspalvelussa

Tavallinen arkipäivä tavallista paremmassa ruokakaupassa. Pakkasin tavaroitani kassalinjalla ja huomioni kiinnittyi kassaneidin kysymykseen perässäni tulevalle asiakkaalle. Kääntyessäni katsomaan oli neidillä ...
Read More

Kuuntele tai kuole

Myyjä on usein omien tarinoidensa huumassa ja luulee oman myyntiräppinsä olevan se mitä asiakaskin haluaa kuulla. Joskus kannattaisi silti kuunnella ...
Read More

Alennusten antaminen on myyjän perisynti

Perusteettomat alennukset Alennusten antaminen lienee myyjien yleisin synti. Kaupan kysyminen pelottaa, etuja ei osata perustella, ja jostain ihmeen syystä selkäytimestä ...
Read More

Nuuka myyjä jättää kaupat tekemättä

Myyjä ei osaa asettua asiakkaan asemaan Hinnoittelu tuntuu useimmissa yrityksissä menevän mutu-tuntumalla. Päätöksiin vaikuttavat lähinnä tunneseikat, eikä faktoilla ole sijaa ...
Read More

Asenne ratkaisee – oletko positiivinen vai negatiivinen myyjä?

Asenne ratkaisee miltä maailma näyttää Pyrin jakamaan uusille puhelinmyyjille tietyntyyppistä soittolistaa, jotta tulokset ovat paremmin ennakoitavia ja pystyn puuttumaan vääränlaiseen ...
Read More